;

DACIA - DOKKER 1.6 LPG/BENZIN - HYBRID


NAŠE MALÁ PŘÍRUČKA OPRAV A ÚPRAV


SEZNAM OPRAV A ÚPRAV, DOKUMENTACE:
DOKKER


 22. KAPITOLA - Modulátor Lambdy 29.9.2024
 21. KAPITOLA - LPG nádrž, LEDky, Katalyzátor 14.8.2024
 20. KAPITOLA - Lambády podruhé 9.11.2023
 19. KAPITOLA - LPG tuning 27.6.2023
 18. KAPITOLA - Filtry 7.12.2022
 17. KAPITOLA - Vstřiky LPG potřetí 15.12.2021
 16. KAPITOLA - Lambády 12.12.2021
 15. KAPITOLA - TPMS 8.12.2021
 14. KAPITOLA - Flash Lube 30.11.2021
 13. KAPITOLA - Ventily 3.11.2021
 12. KAPITOLA - Svíce 26.10.2021
 11. KAPITOLA - Zadní brzdy 27.5.2021
 10. KAPITOLA - Černá skla 30.6.2020
 09. KAPITOLA - Rozdělovací cívka podruhé 3.6.2020
 08. KAPITOLA - Přímé sání 7.1.2020
 07. KAPITOLA - Zadní tlumiče 11.10.2019
 06. KAPITOLA - Rozdělovací cívka 24.9.2018
 05. KAPITOLA - Výměna Oil 18.6.2018
 04. KAPITOLA - Podvozek 16.11.2017
 03. KAPITOLA - Letní kola 23.3.2017
 02. KAPITOLA - Zimní kola 10.12.2016
 01. KAPITOLA - Koupě vozu 3.12.2016





22. kapitola - Modulátor lambda sondy 29.9.2024




A už mě to fakt vytočilo na nejvyšší stupeň nasranosti. Katalyzátor nový, lambády rok staré, kabely svíčky nové, LPG nádrž nová. A přesto jednotka stále hlásí chyby s katem nebo s něčím dalším .... Došla mi trpělivost s těma eko-sračkama. Udělal jsem závěrečný bod všech oprav kolem "kuřete". Před druhou lambádu jsem zabudoval tzv. modulátor. Jednoduše nástaveček aby se druhá lambáda, tedy za katem, oddálila od výfukového potrubí a kuře se pořád nerozsvěcelo. Nepomohla výměna čehokoli, nepomohlo jiné nastavení jednotky, nepomohlo nic. Až tato vychytávka, zhasne kuře navždy a bude klid. Chod motoru je v pohodě klidny, všechno běží jak má. I na benzín i na LPG. Tak jakejpak vopruz z ekosračkama. Hlavní příčinou závad se stal nový benzín E10. Je to svinstvo pro staré klasické motory. Na takové množství ethanolu v benzínu, není řídící jednotka připravena a katalyzátor už vůbec ne. Nepomůže ani případné aditivum E10. To jen zabrání rozkladu benzínu na složky vody a benzínu. Neřekne to však jednotce, jedeš na ekopalivo tak proč tam máš kytalyzátor a kyslíkové sondy? Poslední dobou je motorysmus stále více drcen ekoterorismem. Proti tomu se musí bojovat chytrými vychytávkami. Hlavně rozhodně se nebát STK. Těm je to tam úplně jedno, nikdo ty ekosračky neřeší. Po nějaké době provozu a zkoušek, se už žádné kuře nerozsvítí ani nehlásí chyby v jednotce. Problém s kuřetem vyřešen navždy. Zaprvé je třeba z palubní desky urvat, odpájet, či zalepit kontrolku motoru a zadruhé vrazit nástaveček mezi kata a lambádu a je klid navždy. Teď už je auto schopno jezdit i na E10 (ethanol - líh -svinstvo míchané do benzínu). Ovšem většinou když je možnost brát někde u pumpy E5, vždy po něm sáhnu. Bývá dražší, ale pro motor sakra lepší. Fuck Off ekoteroristi a baterkáři. :-D




MODULÁTOR LAMBÁDY.

Modulátor - nástavec. DOKKER Lambda, těsnění, nástavec. DOKKER Sešroubovat utáhnout. DOKKER
...a zpátky pod kata. DOKKER Místa, na klíč, je tam fakt málo. DOKKER Už je na místě. DOKKER
Vymazat chyby v jednotce a tradá. DOKKER Držák přímého sání jsem musel dát nový. DOKKER



21. kapitola - LPG nádrž, LEDky, Katalyzátor 14.8.2024




10 let od koupě vozu. U nás tedy 8. let. LPG nádrž musí na výměnu. Debilita České uprděné republiky. Co si budem vykládat jde jenom o cucání peněz z motoristů. STK se nakrmí, Servis se nakrmí, Stát se nakrmí a majitel se zbytečně prohne a vysype z peněz. Inu to je tahle doba. Jen o penězích. LPG nádrž by přežila i životnost vozu jak je udělaná. Stěny nádrže mají 1cm. Zadruhé jsem všechny žárovky na voze vyměnil za LED. I blinkry. u těch musí být zapojen speciální odpor, aby auto vědělo, že LED mají velký odpor (jako původní žárovky). Když se takhle obelže elektronika ve voze, všechno funkuje perfektně. U ostaních žárovek už žádný problém s LEDkami nebyl. Jen přední denivky měly od výroby přehozený plus a mínus. Pro LEDky stačilo přehodit. To jesli jsou homologované pro ČR vůbec neřeším. Ani na STK stim nebyl sebemenší problém. Tam tyhle hovadiny fakt neřeší. Hlavní je že to svítí brzdí a nerozpadává se. :-) Ostaní kecy jsou jen bláboly na netu. Třetí věc co bylo potřeba před STK vyměnit byl Katalyzátor. Poslední měsíce hlásil samé chyby. Výfuk fakt dost smrděl a auto docela dost začalo žrát pohonné hmoty. Nejdříve jsem chyby nebral vážně, jednotka si je občas dost vymýšlí a nedá se jí tak úplně věřit. Ale ta spotřeba byla špatně. Kat stál cca 8000,- kč s dopravou z Polska. U LPG se dělají Katy nerezové. Což je trochu štěstí skrze cenu, ale zase se často mění. Uvnitř na povrchu je tenká vrstva Titanu. Proto ta cena. Jsou však Katy kde je Zlato a jejich ceny už stoupají nad desetitisíce. Výměna byla vcelku snadná. Jediný problém byl krycí plech přes původní Kat. Opět jedna zbytečnost aby montáž nebyla tak jednoduchá. Šrouby povolit nešly ani po ohřátí. Celý kryt jsem tedy rozstříhal a násilým vyrval z vozu ven. Zpět už nikdy nepřijde. Po výměně opět vůz jezdí jako ďábel.




NÁDRŽ, LEDKY A KATALYZÁTOR.

Stará LPG nádrž. Kus těžkýho železa. DOKKER Stěna silná 1cm. To by přežilo i životnost auta.. DOKKER Kryt nádrže v ČR nesehnatelná věc. Nedá se ani dovést. Jen autorizovaný servis sežene za 900,- kč, tak to nasrat. DOKKER
Plech je opravený a ošetřený epoxydovou barvou. DOKKER Těžká plechovka - kryt multiventilu (nic moc nekreje). DOKKER Sundaváme světla pro výměnu žárovek za LED. DOKKER
Věčně upraskaný žárovky už jsou minulostí. DOKKER LED je všude. DOKKER Koupit na Číně LEDky co opravdu hodně svítí je trochu pokus omyl. Všude píšou děsný bludy. Musíte je prostě vyzkoušet. DOKKER
LEDky joooo. DOKKER Zpátečka teď svítí jak denní světlo :-). Konečně vidím i v noci. DOKKER Přední denivky jsem trefil až na druhý pokus. První svítily fakt málo. DOKKER
Blinkry fungují díky odporům 50ohm. DOKKER Přední hlavní světla už svítí 5 let bez problémů. DOKKER Já vidíííím. DOKKER
Protijedoucí xenoňáci už mě neserou, já svítim víc. DOKKER Paráda. DOKKER Super. DOKKER
Původní denivky žárovky. DOKKER Obrysovky krásně modré. DOKKER Denivky, které málo svítily.. DOKKER
Nový Kat. DOKKER Bez krycího plechu kolem.. DOKKER Přístup uplně všude je krásný. DOKKER
Starý kat. není na něm poznat nic. Nerezový se nevysype, ale odpadá z něj Titan. DOKKER Pak je zcela bezcenný. DOKKER Vevnitř je čisto. Ani smítko, ani náznak sazí. Inu není to žádná, posraná, hnusná nafta. DOKKER



20. kapitola - Lambády podruhé 9.11.2023




Nikdy nekupujte důležité věci z Číny. Zkusil jsem a životnost malá. Po necelém roce začaly lambády hlásit chyby, že jsou ve zkratu. Takže koupě nových lambád jsem svěřil Německému Boschy. Tentokrát jsem vsadil na to, že Němci jsou pořádnější :-) Dobře jsem udělal. Lambády zatím drží dodnes. Rozhodl jsem si prodloužit kabely abych případně mohl kupovat jakékoli typy lambád a nebýt závislý na konektorech. Těžce se to v ČR shání. Od té doby co se dá nakupovat po celém světe, dovozci zboží pro Dacie úplně serou na zásobování do ČR a nebo chtějí neuvěřitelné ceny. Nové lambády jsou od Bosch a konektory jsem si přendal svoje. Funkce je zcela vpořádku a vůz jezdí jak ďábel.




LAMBÁDY PODRUHÉ.

Přívodní kabely jsou děsně krátké. DOKKER Horní Lambáda taky krátký kabel. DOKKER Takhle to má vypadat. Nové lambády, nové kabely. Nové konektory. DOKKER
Všude je dobrý přístup. Zbytečné držáčky kolem Reduktoru jsou vyházeny, aby se všude vešly ruce. DOKKER Kabely jsou dostatečně dlouhé, aby šly dobře rozpojit a spojit. DOKKER Všechny jsou schované do silikonové bužírky. DOKKER
Ochrana proti teplu. DOKKER Bužírky krásně ochrání kabely. Prostě profi. DOKKER Když se to udělá pořádně, tak to funguje. Výrobci pište si.... DOKKER
Nové vodotěsné konektory. Pozor nepřehodit kabely. Lambády by pak hlásily chyby. DOKKER Nezapomenout těsnění. DOKKER Krásně přístupné a dostatečně dlouhé. Tak to má být výrobče blbče !!! DOKKER



19. kapitola - LPG tuning 27.6.2023




Po půl roce ježdění s novými filtry jsem se rozhodl obměnit LPG soustavu. U nádrže vzadu bylo potřeba vyměnit elektroventil. jeho životnost skončila a cívka začala provádět divné věci. Soustava nechtěla otvírat plyn když měla. Závada jasná, cívka ne elektroventilu je špatná. Vyměněno a vše je vpořádku. Ve předu u reduktoru je cívka podobná a tam začaly být problémy podobné. Často se ventil zasíral parafínem, zalepil se a chodil jen někdy. Po vyčištění nastal vždycky na chvíli klid. Ale cívka, ta zlobila skoro furt. Takže celý ventil nahradíme masivnějším lepším, který má před sebou svůj vlastní filtr. Pak už se nemůže stát, že se nečekaně zasere. Nekvalita LPG je v čechách na denním pořádku. Ten kdo má pohon na LPG tak bude prostě pořád bitej, bude mít nevýhody a bude muset pořád na technickou a bla, bla, bla. Tenhle menší tuning se opravdu vyplatí. Zakoupil jsem nové filtry, nový ventil, hadice a pustil se do práce. Pořídil jsem si pro jistotu i novou pertlovačku na měděnné trubičky soustavy. Všechno jsem přetěsnil i kouskem konopí abych měl jistotu, že mi plyn nikde zbytečně neuniká. Pak už je zkouška mydlinkovou vodou, všechno těsnilo, nikde žádné úniky a tradá na cesty. Od té doby mám s LPG svatý pokoj a všechno šlape perfektně. Zase jsem to musel dodělat doma. Jako vždy.




TUNING LPG.

Vše potřebné pro tuning LPG. DOKKER Nová cívka elektroventilu nádrže. DOKKER Schovaná je pod tímto podivným víkem. DOKKER
Tohle všechno je v tý těžký plechovce.. DOKKER Nespolehlivá cívka.. DOKKER Odpojit kabely a povolit šroub. Nádrž nemusí být prázdná dokud nepovolíme elektroventil. DOKKER
Odpojeno. Já tedy nádrž měl prázdnou. DOKKER Povolit a sundat cívku. DOKKER Cívka je sundaná a zbyl jenom elektroventil. DOKKER
Ventil samotný zde byl v pořádku. Bez zalepení parafínem. DOKKER Vlevo špatná, Vpravo nová. Podle změření, měly obě cívky 10 Ohmů. Takže závada nebyla zřejmá. DOKKER Nezapomenout na pérovku. DOKKER
18 klíč a utahnout.. DOKKER Zapojit a přišroubovat víko - plechovku. Vše funguje zase jak má. DOKKER A jdeme na ten předek. Takhle to vypadalo od výroby. Plyn byl občas cejtit, takže to moc netěsnilo. Je vidět, že na kontrolách s tim nikdo nikdy nic nedělal. DOKKER
Přívodní trubička půjde pak jinak. DOKKER Povolíme a vypustíme zbytek plynu. DOKKER Povolit elektroventil. DOKKER
Z něj vyndáme jádro a zbytek bude použit jen jako zátka. DOKKER Jádro ventilu po vyčištění. Od minula se moc neoblemcalo parafínem. DOKKER Prázdnou tubičku vrátíme zpět. DOKKER
Takhle vypadá nový ventil s filtrem. Je o dost masivnější a má větší cívku. DOKKER Přívod plynu je zapojen s novým pertlem na konci. Těsní perfektně. DOKKER Přímé napojení na reduktor. Není to však úplně ono. Ventil se nedá lépe natočit. Místo přímého spoje, udělám spojku s převlečnými maticemi. DOKKER
U cívky pozor na plus, mínus. DOKKER Moc dobře to není poznat. DOKKER K cívce je potřeba ještě vymyslet držák.. DOKKER
Aaaa tady skryto plus, mínus. DOKKER Ještě detail. DOKKER Zapojeno na starý kabel díky lustrsvorce. DOKKER
Takhle nějak by to mohlo i být.. DOKKER Samozřejmě nové filtry. DOKKER Takhle to mělo být od výroby. Bylo by ušetřeno spousty starostí. DOKKER
Ještě se mi nelíbí ta poloha. I když je to ve výsledku jedno. DOKKER Ještě musím promyslet umístění a držák. DOKKER Funkce zcela pervektní, reduktor není závislý na ventilu a filtru. DOKKER
Ještě to otočit filtrem dolů. DOKKER A udělat držák cívky aby se neuklepala.. DOKKER Takhle se mi to líbí.. DOKKER
Držák cívky a filtr je spojen trubičkou s převlečnými matkami. DOKKER Kus trubičky, místo přímé spojky. DOKKER A je to. Problémy vyřešeny jednou pro vždy. Teď už je jedno jak kvalitní plyn dělají výrobci. Filtry zabrání veškerému bordelu. DOKKER



18. kapitola - Filtry 7.12.2022




Filtrů není nikdy dost. Zvláště když nějakej brejlička u stolu vymyslí, že přivede podtlak z víka ventilů zpět do sání bez filtru. To je ale blbost co? V sání musí být prostě čisto. Čistý vzduch a čistá směs. Ne spálený humusy z volejů, či výfuků. Čisto, jasný. Takže jsem nelenil a přidal filtry kam to jen šlo. Motoru to evidentně svědčí. Lepší zrychlení, lepší pálení. Prostě všechno aby člověk dodělával doma k obrazu svému. za chvíli se snad začnou prodávat auta jako stavebnice za sníženou cenu???? Dnešní doba je prostě zlá.




FILTRY.

Tak na tuhle hadici určitě přijde filtr. Aby se ty nejhorší humusy z olejů nikam nedostaly. DOKKER Tenhle filtr je asi nejdůležitější. DOKKER Ten přetlak nahnat zpět do sání, je kravina se kterou se potýká vícero vozů.. DOKKER
U LPG jsem dal též dva filtry. Díky nekvalítním plynům se u redoktoru neustále zasírá elektroventil. Do budoucna to ještě vyřeším jinak. DOKKER Další přetlak z reduktoru, je třeba hnát též přes filtr. A nebo vůbec nezapojovat do sání. DOKKER No a máme tu pěkně přefiltrováno.. DOKKER
Filtry kam se podíváš. DOKKER Tak na tuhle hadici určitě přijde filtr. Aby se ty nejhorší humusy z olejů nikam nedostaly. DOKKER Tady to řešení ještě do budoucna upravíme.. DOKKER
Trochu zkrátíme hadice. DOKKER Hned je to trochu lepší. DOKKER LPG se taky hodně zlepšilo. Tam však chystám předělat soustavu na jiný ventil s filtrem. Výkonější a lepší. DOKKER
Takhle je to zatím finálně. DOKKER



17. kapitola - Vstřiky LPG potřetí 15.12.2021




Zase ty vstřiky LPG. Už zase. Potřetí se měnily vstřikovače. Tentokrát jsem si je vyměnil sám. Neuběhl ani týden po opravě Lambád a hned se ozvaly vstřikovače. Laborovat, kterej z nich chodí hůř a který líp, nemá cenu rovnou výměna všech 4. to už je po třetí za tak krátkou dobu. Mám lehké podezření na posledního servisáka LPG Říčany, že mi tam dal nějaký starý, co někde poskládal z několika aut. Tenkrát mu to trvalo tři dny než to dal do kupy. Teď jsem byl už prozíravější a koupil je přímo u dodavatele Profi LPG. Výměna byla už rychlá. Za ty léta už jsem se vycvičil. Komplet celou LPG soustavu na tomhle autě mám zmáknutou. jenom oficiálně z toho dělaj pořád takový tajemno. Přitom na tom vůbec nic není. Chce to jen praxi a šikovnost. Já měl bejt automechanikem :-D Po výměně třetí sady za cca 8000,-kč motor šlape jako hodinky. Přestalo kolísání otáček, špatné starty, cukání, špatné pálení a moc klepavý zvuk vstřiků.




VSTŘIKY LPG PO 3..

Nové vstřiky LPG.. DOKKER Tady je čisto. DOKKER Tady taky. DOKKER
Sedla jsou vpořádku. DOKKER Staré vstřiky. Nikde viditená vada není. Můžou být špatné vevnitř a to nejde poznat. Buď stříkaj moc nebo málo, nebo vůbec. DOKKER Dáme tam nové. DOKKER
Lehce zatlačíme kleštěmi. DOKKER Krycí plech. DOKKER ... a utahnout šrouby. DOKKER
Zacvakneme konektory. Pozor nepřehodit ! DOKKER Přidělat zpět sání a je hotovo. DOKKER A jede se na testovací jízdy. DOKKER
Otáčkoměr se volnoběhu ani nehne. Před tím lítal nahoru dolu. Je to cajk. Konečně je závada odstraněna. DOKKER



16. kapitola - Lambády 12.12.2021




To bylo furt nějakýho cukání, špatného startování a kdo ví co eště. Řídící jednotka hlásila chybu na Lambda sondě č. 1. a ještě několik chyb jenž se nepodařilo jednoznažně určit, odkud pocházejí. Na benzín auto jakštakš jelo dobře, problémy nastaly při přepnutí na LPG. Nezbylo, než sáhnout do děravé kapsy a zakoupit nové lambády. U lpg jsou totiž data z obou lambád potřeba pro přesný odhad paliva. Lámbády musí fungovat, jinak LPG jednotka začne házet do systému nesmysly a auto pak správně nefrčí. U benzínu je všechno jedno. Na benzín to jede vždycky. Tam by to jelo i úplně bez sond. Pro benzín je to jen Ekodebilita a vůbec se na ní neohlíží. Tak tedy proběhla první výměna obou lambád. Motor opět jel normálně.




NOVÉ LAMBDA SONDY - "LAMBÁDY".

Po skoro měsíci dorazily nové Lambády. Neznačkové Čína. Ale měly správnej konektor. DOKKER Staré originály byly Renault. Životnost skončila. DOKKER Nová Čína z Německa, jsem zvědav jak dlouho vydrží. DOKKER
Ke spodní je dobrý přístup, jen s klíčem nejde dobře otočit. Není tam místo. DOKKER Místo kolem výfuku prostě není DOKKER Ještě trefit závit když tam nevidim. DOKKER
A už je tam. DOKKER Dotáhnout. Lepe se to dělá ze spodu. DOKKER A zapojit. DOKKER
Kabely nejsou dost dlouhé aby to šlo lépe provléci jinudy. DOKKER Tak a ještě ta horní lambáda. To už se brnkačka. DOKKER Na starých sondách není poznat nic. Žádné poškození, nic. DOKKER
Nová sonda na místo. DOKKER A zapojit. Do budoucna chci ty kabely prodloužit a dát jim jiné konektory. Dají se pak snadněji měnit. DOKKER Finiš a je to. DOKKER
A motor zase jezdí jak má. Žádné cuky a přepnutí na LPG bezproblémů. Uvidíme jak dlouho. DOKKER



15. kapitola - TPMS 8.12.2021




TPMS je kapitola sama pro sebe. Tahle naprostá hovadina od strůjcu EU mě osobně tak nasrala, že sem s ní udělal krátký proces. Když jsme si auto koupili dal jsem do nových kol i tyhle debility. Ovšem obchod jenž mi měl ventilky předem připravit pro můj vůz, nic nenastavil a nepřipravil. Vůz se s ventilky odmítal spojit. Co v takové chvíli dělat? byl jsem nucen navštívit servis obchodu a reklamovat ventilky. Chvíli bádáli, dělali chytrý, že to bude brnkačka to s jejich přístrojem naladit. Nic jim nevyšlo. Auto muselo na zvedák, sundat všechny kola, zout gumy a všechny nové ventilky, museli servisáci, zcela zdarma vyměnit. Opět nasadit gumy a znovu vyvážit. Práce na dvě hodiny ovšem v rámci reklamace pěkně zadarmo. Joooo tahle debilita jménem TPMS není žádná levná blbost. Tehdy každý ventilek stál cca 1500,-. Přístroj na párování z vozem stojí cca 30 000,- Takže pořizovat si ho domu je zcela nemožné. Uhěhlo pár let a ventilkům po čase došla baterka, která je zalitá uvnitř a samozřejmě se nedá měnit. Kupovat nové drahé ventilky a opět je nechat zpárovat to ani náhodou. Cena ventilku krát 8ks kol. To tedy ani nahodou. Zase fóra Dacia - chytráci: U autorizovaného servisu Dacia stojí ventilek jen 400,- no, ale ten kdo tuto informaci vypustil do éteru, jaksi zapomněl ještě přidat, čekání v servisu, zutí, nazutí a vyvážení kol. Takže v součtu vás ten ventilek nepřijde na pouhých 400, nýbrž se dostaneme na cenu kolem 1000,- a více. Protože jste v autorizovaném servisu, zaplatíte ještě jejich dost tučnou přirážku. V závěru vás vyjde cca na 2000,-kč za kolo krát 8ks. To už je jako přespříliš. Tedy v prosinci sem si řekl dost a ve své Dacii jsem TPMS zlikvidoval jednou provždy. Jak? Rozeberete palubní desku najdete ty dvě dementní diody, co se rozsvítí vždy když nenajdou správná kola a odpájíte, nebo rovnou vyštípáte. A je klid. Desku zpět namontujete a je hotovo. To samé jsem udělal i s diodou - "kuře". Tři diody už jsem z palubní desky vyštípal. Ještě mě tam serou dvě zelené diody, které svítí když máte přeřadit nebo podřadit. Myslím, že je čeká stený osud. Za to co na palubní desce chybí je teplota vody v motoru. To je daleko podstatnější kontrolka, než EU debility. Ještě jedna zkušenost se systémem TPMS. Když jsem jednou ošklivě píchnul zadní pneumatiku, tak než celý slavný systém zareagoval ujel jsem cca 10km než jsem zjistil, že auto podivně nejede. V pneumatice byla díra jako kráva a systém nic. Až když jsem zastavil a šel se podívat co se děje, pak teprve nahlásil problém s tlakem. Ovšem kolik tlaku ušlo to už nevěděl. Naštěstí to byla pneumatika zadní. Být to přední tak byla nehoda. Takže tuto dementnost TPMS, už nechci vidět v žádným mým autě. Místo toho zaperlila Čína. Za cca 500 si koupíte sadu měření tlaku v pneu. Máte palubní displej kde vidíte všechny kola a jaké z nich má který tlak. A co víc čidlo se zašroubuje místo čepičky,VENKU na ventilek. Nemusí se sundavat pneumatika ani nic vyvažovat a čidlo si přendáte na ty kola na kterých právě jezdíte. A ještě se dá měnit v čidle baterie kdykoli dojde. Funguje to skvěle a hlavně online. Nepotřebujete žádný párovací, drahý přístroj a můžete si v klidu nastavit kdy chcete mít upozornění na nízký, či vysoký tlak. Lze nastavit rozmezí. A ne že vám to výrobce nařídí, jaký máte přesně mít tlak v pneumatikách. Čidla reagují okamžitě, nemají hodinovou prodlevu jako palubní systém. Všechno je to vlastně postaveno jenom na vytahování nekonečně mnoho peněz z motoristů. Bát se STK či fízlů opravdu nemusíte. Těm je to skutečně úplně ukradený. Český a Čínský ručičky si vždycky vědí poradit jak věci ochcat. Kdo se ovšem bojí, tak ten už sere v síni. .-)




LIKVIDACE TPMS.

Rozebereme palubní desku. 4 šrouby a dva konektory. DOKKER Čidla jsou zvenku na ventilku !!! DOKKER Baterie lze také snadno měnit. DOKKER
Téměr nejsou z dálky ani vidět. DOKKER Každé čidlo je popsáno ke kterému kolu patří. DOKKER Na displeji je vidět tlak i teplota. Dá se nastavit i rozmezí tlaku. Ty teploty Číňanovi moc nejdou. Tlak však funguje přesně. DOKKER
Displej jede jak slunce tak na zdroj z auta. DOKKER Zbytečné kontrolky vyřazeny navždy, vyštípnutím z palubní desky. DOKKER Ale aby na budíkách byla vidět teplota vody v motoru to ne. Proč? výrobče dementní ptám se.... DOKKER



14. kapitola - Flash Lube 30.11.2021




Jezdím hlavně na LPG. Jen málokdy přepnu na benzín. V podstatě jen při startech, nebo dojezdu k pumpě kde mají LPG. Bylo tedy třeba postarat se o mazání ventilů. Výrobce na tuto dost potřebnou věc úplně sere. Ať si to každej dodělá. Takže jsem zakoupil sadu Flash Lube - Přimazávání ventilů. V LPG žádná maziva nejsou, krom parafínu a v dnešním benzínu už také aby mazivo pohledal. Prostě se na to z vysoka sere. Bylo jen potřeba vyvrtat do sání malou dírku kudy bude mazivo motor přisávat. Pak ještě umístit někam nádobku s mazivem a tradá. Ventily se přimazávají a motor si spokojeně brouká. Taková blbost za pár korun a výrobci vozů na LPG, nesou schopni namontovat vše už při výrobě? Po několikaletém ježdění mohu jen doporučit. Funguje to skvěle.




FLASH-LUBE - PŘIMAZÁVÁNÍ VENTILŮ.

Sada Flash-Lube DOKKER Držák na baňku s mazivem. DOKKER Pod kabely protáhneme hadičku. DOKKER
Držák připraven. DOKKER Do příruby sání je vyvrtán malý otvor pro přívod hadičky. DOKKER Příruba sání. DOKKER
Malinký přívod vlepíme Loctite na závity. DOKKER Loctite 271 - Drží velmi dobře. DOKKER Nové těsnění pod přírubu. DOKKER
A přírubu přišroubovat zpět. DOKKER Hadička připevněna. DOKKER Pojištěna sponou. DOKKER
Teď už zpět dát klapku a filtr. DOKKER Pozor na těsnění. DOKKER A je tam. DOKKER
Nádobka je na místě. DOKKER Naplněno Flash-Lube mazivo. DOKKER Nastavíme kapaní cca 50 kapek za minutu. Stačí i méně. DOKKER
A je hotovo. System běží, ventily se mažou a motor si brouká. :-) DOKKER



13. kapitola - Ventily 3.11.202




Přišel čas seřídit si ventily. Při určitých otáčkách, když byl motor podtočený už byly ventily slyšet. Také mírně nepravidelný chod motoru napověděl. Kecy na internetu, zvláště na Dacia fóru, byly děsně debilní. Jak má Dacia somoštely a kdesi, cosi od amatérských neumětelů, co viděly motor jen na obrázku. Tedy jedno musím přiznat, zjistit na kolik mm mají být ventily u Dacie nastaveny byl nadlidský úkol. Avšak někde bylo psáno 0,20-0,32mm. Tak tedy nejlepší je střední cesta - 0,25mm. Jak seřídit? je u spalovacích motorů všude stejné. Střídá-li 1.válec, seřizuji 4 válec. Střídá-li 2., seřizuji 3. Střídá-li 3., seřizuji 2. A Střídá-li 4., seřizuji 1. Kdo má v autě tři válce ten jako by nebyl. :-D Jak nejlépe otáčet motorem? Jednoduše zvedněte pravé kolo a otáčejte kolem. Není třeba žádného jiného klíče. K natavení ventilu je třeba 10. klíček a dobrý šroubovák. Já měl ventily dost utažené, že neměly dostatečnou vůli skoro vůbec. Nastavit, dát nové těsnění pod víko ventilů, případně namazat pastou a utahnout víko.No a máme hotovo.




VENTILY.

Co je třeba mít? Tesnění, tmel a měrky. 10.klíč a šroubovák. DOKKER Sundat kabely a hadice. DOKKER Povolit víko ventilů. DOKKER
A už vidíme všechny ventily. Dacia je má proti sobě. Ne vedle sebe. DOKKER Nastavovací šroub a matice. DOKKER lepší detail z boku. DOKKER
Sací a výfukový, nastavíme stejně. DOKKER Ještě jeden pohled. DOKKER Víko stranou. DOKKER
0,25mm je ideální vůle ventilů. DOKKER Další pohled s měrkami. DOKKER Zde měříme vůli. DOKKER
Nové těsnění a tmel zajistí dobrou těsnost a žádné úkapy oleje. DOKKER Zpět cívku a kabely a je hotovo. nechat zaschnout tmel a hurá na cesty. DOKKER



12. kapitola - Svíce 26.10.2021




Cukání, cukání a cukání. Špatné starty. Nepravidelný chod motoru. Jak na Benzin tak na LPG. Mohlo by to dělat čidlo LPG (měří tlak a teplotu). Cena není zrovna příznivá - 2000,-Kč. Jako první šlo na výměnu. Cukání pominulo, ale špatné starty a kolísavý chod motoru stále trval. Tak je to jasné - Svíčky. Nikdy, ale opravdu nikdy neskočte na reklamu a nekupujte do francozkého Renaltu české svíčky Brisk. Chod se ještě zhoršil a cukání se opět projevilo. Když jsem svíčky opět vyndal byly citrnově opálené a kus katody byl upálen. Tedy příliš vysoká teplota LPG. Čidlo teploty a tlaku LPG bylo však nové. Svíčky jsem měl poruce jen Bosch, nebo staré originály Renault. Po zkoušce jelo vše jak mělo. Jelikož už to byly svíčky dost jeté a každá jiná zakoupil jsem ještě nové NGK, což jsou velmi dobré svíčky a také Champion. Ty se ukázaly jako absolutně nejlepší volbou. Mé doporučení v řebříčku od nejlepších až po nepoužitelné : 1. místo - Champion, 2. místo - NGK, 3. místo - Bosch. Úplný šrot co nikdy nepoužít Brisk - LPG. Všechny závady byly odstraněny.




SVÍCE.

Čidlo LPG (měří teplotu a tlak). DOKKER Čidlo LPG vyměněno DOKKER Čidlo už je na svém místě. DOKKER
Brisk pro LPG NEBRAT, hnus . DOKKER Nevydrží vysoké teploty LPG. DOKKER Citronová barva a upálená katoda. NEBRAT DOKKER
Bosch - dobré svíce. DOKKER Bosch jsou dobrá volba. DOKKER NGK výborná volba. DOKKER
NGK - BKR6EK DOKKER Originál Renault svíce. DOKKER Champion - Nejlepší !!! DOKKER
Champion OE 026 RC8DMC DOKKER



11. kapitola - Zadní brzdy 27.5.2021




Znáte to. Vždycky když se to rozebere, nikdy už si nepamatuju jak to bylo pohromadě složené. Tak je to i se zadními brzdami. Dodnes nechápu, proč jsou zadní brzdy "kotoučové" až za příplatek. Proč už se to nedělá seriově. Ušetřilo by to spoustu práce a peněz a hlavně by to bylo účinější. No ale to přece žádný výrobce nechce. Každej chce jen sosat z motoristy peníze až do smrti. Já tomu říkám "Práce pro práci" A tak dodnes jezdíme v autech jenž mají zadní brzdy bubnové. Je to zbytečně složité, dražší výměna a je s tím vždycky práce navíc. Hold tak to tu na naší Zemi funguje. Nic nenaděláš. Tedy alespoń jsem si velmi podrobně zdokumentoval celou výměnu zadních brzd.




ZADNÍ BRZDY.

Mechanismus je unavený a teče prasátko. DOKKER Pakny ještě nebyly moc sjeté. DOKKER Byly místa i horší. DOKKER
Vyčištěno od bordelu a prachu z paken. DOKKER Spodní pružina. DOKKER Takhle vypadá celá sestava s novými díly. DOKKER
Horní část a rozložení pružin. DOKKER Spodní část s jednou pružinou. DOKKER Horní část pravé brzdy s nastavitelným mechanismem. DOKKER
Spodní pružina. DOKKER Mechanismus na štelování paken. DOKKER Celá sestava pravé brzdy. DOKKER
Připraveno pro montáž. DOKKER Mechanismus naštelujeme až na voze. DOKKER Komplet. DOKKER
Strana se dvěma pružinami. DOKKER Detail kde jsou pružiny uchyceny. DOKKER Už na voze. DOKKER
Vyměněno i tekoucí prasátko. Dnes nemá cenu měnit jen gumičky. DOKKER Přichytávací pružinky také vyměněny. DOKKER Nová jsou i lanka k ruční brzdě. DOKKER
Vše připraveno pro montáž bubnu. Zkusit nasadit buben nesmí dřít, ale musí se volně točit. Pak se nastavuje mechanismus. DOKKER



10. kapitola - Černá skla 30.6.2020




Folie na všechny skla kromě předních. To byl od začátku můj plán. Dal bych to jako seriovou výrobu, povinně na všechny vozy. Jak kvůli čumilům, tak kvůli slunci. Hned to auto taky lepší vypadá. Jelikož jsem dělal folie na skla prvně tak jsem si jich také pár skazil. takže doporučuji si koupit folií více. Zas tak jednoduchý jejich nalepení není. Jak se může zdát s videí na netu.Chce to cvik a praxi.




ČERNÁ SKLA.

Černá skla musí být. DOKKER Proti čumilům a slunci. DOKKER Teplota vevnitř se o hodně sníží. DOKKER
Zadní skla šli lepit asi nejlépe. DOKKER Nejhůř se dělaly boční dveře. DOKKER Skla jsou uchycená šrouby a tak šly při lepení folií alespoň dobře sundat. DOKKER



09. kapitola - Rozdělovací cívka podruhé 3.6.2020




Opět začal motor divně škubat, vynechávat, dusit se a občas jel jakoby na dva válce. Moje první cesta vedla okamžitě k rozdělovacícívce cívce. Došla mi trpělivost a rozhodl jsem se přemístit cívku dál od motoru a zdroje tepla. bylo však třeba prodloužit přívodní kabely a vytvořit na cívku držák. Stačilo kus hliníkového plechu a pár šroubků. Menší problém byl kam umístit držák s cívkou aby stačily kabely ke svíčkám. Bohužel jsem držák umístil blízko k hadici od klimatizace, což se stalo později, fatálním rozhodnutím. Jak se klepala hadice o plech, časem se prodřela a z klímy unikl plyn. Takže umístění cívky nebylo šťastné. Ač problém s teplem pod cívkou to na čas vyřešilo. Výměna další cívky napravila cukající problémy.




DRUHÁ VÝMĚNA ROZDĚLOVACÍ CÍVKY.

Původní umístění cívky. DOKKER Na víku ventilů je dost teplo a to nedělá cívce dobře. DOKKER Naprooti na kastli vozu bude nově umístěna. DOKKER
Přívodní tři kabely bylo třeba prodloužit. DOKKER Zde je nové umístění. DOKKER Bohužel moc blízko u hadice od klímy. DOKKER
Zde jsou vidět obě cívky a umístění. DOKKER Kabely ke svíčkám dost omezují možnosti umístění cívky. DOKKER Prozatím vyřešeno a budeme testovat. DOKKER
Cívka je sice umístěna mimo teplo, ale vadí hadici klímy. DOKKER Více vpravo by zase vadila hadici chladiče. DOKKER Do budoucna se bude muset vymyslet jiné řešení. DOKKER
Ještě jednou pohled na obě cívky. DOKKER Nový konektor na přívodní kabely. DOKKER Obě cívky. Vlevo vyhřátá, nespohlivá, vpravo nová bytelnější. DOKKER
Nová cívka je jedna z nejdražších, měla by něco vydržet. DOKKER Stará cívka je už odmontovaná. Toto umístění není fakt dobré. DOKKER Do budoucna se bude muset vymyslet lepší místo, nebo chladič pod cívku. DOKKER
Chladič cívky bude ideálním řešením. DOKKER



08. kapitola - Přímé sání 7.1.2020




Co mě přinutilo úplně předělat sání motoru? Mnoho faktorů. Zaprvé mě dost lezlo na nervy, každý rok měnit vzduchový filtr. Zadruhé se k původnímu filtru tak strašně špatně mohlo, že mě to vždycky úplně zničilo. Rozebírat ten plastový divnotvar byl fakt porod jen pro amatéry. Zatřetí do filtru byl přiveden podtlak z hlavy válců a ze směšovače LPG. Byl však přiveden až za filtrem, takže humusy a bordely, šly do sání. Tenhle nesmysl má spousta aut. Začtvrté bedna na obří filtr zabírala spoustu místa a k motoru nebyl vůbec přístup. Všude samý úchyt a nikde místo na ruce. Zapáté bedna bránila kontrole a případné montáži LPG vstřiků. Řekl jsem tedy dost takhle ne. Vybavil jsem tedy svůj motor přímým sáním, bez obludné a zbytečné bedny. Jako filtr jsem použil lepší propustný závodní filtr, který se dá lehce vyčistit, vyprat a jede dál. Sání je uvnitř motorového prostoru a nasává tak teplý vzduch od motoru. Což je také lepší pro bezproblémový běh motoru. Nevzhledná bedna šla okamžitě z auta ven. Vše hahradila krásná nerezová roura s lehce vyměnitelným filtrem. Běh motoru se o hodně zlepšil, krásně táhne, nedusí se a má i krásný zvuk. Kolem motoru je spousta místa k případným montážím.




PŘÍMÉ SÁNÍ

Koleno k sání ze speciální hadice. DOKKER Nerez trubka. DOKKER Filtr, lehce sehnatelný, používají ho závodní vozy. DOKKER
Lehce jde nasadit i sundat. DOKKER Všechno drží spony. DOKKER Všude je spousta místa pro ruce i vzduch. DOKKER
Motor se i lépe chladí. DOKKER Především je dobrý přístup ke vstřikům. DOKKER Velká spona drží trubkuna původním místě obludné bedny. DOKKER
Deatil spony. zcela jednoduše montovatelná. DOKKER Kdyby výrobce občas mysleli, bylo by hned na světě líp. DOKKER Všechny vlastnosti, jsou teď jenom plus. DOKKER



07. kapitola - Zadní tlumiče 11.10.2019




Rachot, jako když za autem táhnete urvanej plech. V každé menší díře, v silnici, je slyšet hnusný klepání. Auto nesedí pořádně v zatáčkách. To jsou jasné příznaky špatných tlumičů. Odešly celkem brzy. Po 5 letech v provozu. Kdo ví co s tím jezdil předchozí majitel. České silnice - tankodromy, také udělají své. Hlavně po Praze. To je vizitka Čechů poseroutků. No nic naplat staré tlumiče dosloužily. Jejich výměna byla vcelku v pohodě. Se zadními tlumiči to jde vždycky dobře. Horší by byly přední. Vsadil jsem na německou značku Sachs. Dobře jsem udělal, tlumiče zatím drží dodnes.




VÝMĚNA ZADNÍCH TLUMIČŮ

Zadní tlumič levý. Uchycení na dvou šroubech. DOKKER Pravá strana. DOKKER Spodní šroub trochu orezlý. Dostává víc na frak. DOKKER
Fotka LPG filtru. Mimo téma tlumiče. DOKKER Sachs. Německo. DOKKER Lepší než originály. DOKKER
Vsadil jsem na jistotu. DOKKER Povolíme šrouby a tlumič je venku. DOKKER Staré tlumiče se ani nevzpírali. Už měli dost. DOKKER
Detail šroubu. DOKKER Detail šroubu. DOKKER K povolení matky to chce trochu páku. DOKKER
Rez nemám rád. DOKKER Rozměry šroubů pro příští výměnu. DOKKER Při příští opravě šrouby vyměním úplně. DOKKER
Rozměry a detaily. DOKKER Rozměry a detaily. DOKKER Rozměry a detaily. DOKKER
Rozměry a detaily. DOKKER Rozměry a detaily. DOKKER Rozměry a detaily. DOKKER
Starý typ tlumiče. Origo Renault. DOKKER Šrouby jsem vyčistil, prořezal závity a namazal. DOKKER Spodní uchycení. DOKKER
Příprava nového tlumiče. DOKKER Spodní šroub. DOKKER Vrchní šroub. DOKKER
A s citem dotahujeme. DOKKER A s citem dotahujeme. DOKKER A s citem dotahujeme. DOKKER
A s citem dotahujeme. DOKKER A s citem dotahujeme. DOKKER A s citem dotahujeme. DOKKER
Hotovo. DOKKER Poslední kontrola. DOKKER



06. kapitola - Rozdělovací cívka 24.9.2018




Rozdělovací cívka začala poprvé blbnout na našich cestách. Motor jel jakoby na tři válce, netáhl, dusil se a často chcípal. Někdy nešel ani nastartovat. Okamžitě jsem šel po elektrice. Svíčky, kabely, cívka. Závada se našla ihned. Sundal jsem rozdělovací cívku a hle, byla zespodu prasklá. Jakmile praskne, dostane se do ní vlhkost a začne dělat neplechu. Její umístění není zrovna šťastné. Na víku ventilů, kde je dost vysoká teplota při provozu. Je uchycená jen na tři šrouby, právě proto, aby se neprohýbala a nepraskla. Ta co tam byla, určitě byla ještě původní z výroby, kde na kvalitu, bohužel moc nekoukali. Pořídil jsem proto novou a kvalitnější. Koupit se dá nespočet druhů, stačí si jen vybrat od, kterého výrobce. Po namontování všechny problémy okamžitě ustaly. Motor opět běží skvěle. Je to takový nový nešvar nových vozů se vstřikováním. Některé vozy mají dokonce na každou svíčku svojí cívku. Ze zkušenosti, na Fábii už vím, že ty cívky odcházejí dost často. Třeba na Felicii, byla také jedna cívka, společná na všechny čtyři svíčky a tam neodcházela tak často. Každý vůz má svoje chyby, takový je prostě náš svět. Nikdo nic neudělá dokonale, aby byl zachován další obchod. To je příšerná ptákovina.




ROZDĚLOVACÍ CÍVKA

Původní cívka z výroby. Ještě Renault. DOKKER Zespodu byla prasklá. Bohužel nemám pohled na prasklinu. DOKKER Nová cívka už je na místě. DOKKER
Kabely ke svíčkám jsou jen tak tak dlouhé. DOKKER Cívka je zalitá shora což je hned lepší. DOKKER Původní cívka byla zalitá zespoda. To bylo špatně vůči teplu. DOKKER
Do budoucna uvažuji o jiném umístění cívky. Horší to bude s délkou kabelů. Jak ke svíčkám tak přívodní. DOKKER Přišroubovaná je pouze na třech šroubech. DOKKER



05. kapitola - Výměna motorového oleje 18.6.2018




První výměnu oleje jsem naplánoval na jaro 2018. Dle servisní knížky byl naposledy olej měněn v roce 2016 krátce před naší koupí vozu. Ovšem věřte servisům. Když jsem poprvé sundal krycí šustplast pod motorem, bylo jasně vidět, že olej se nikdy neměnil. Leda že by ho vysáli odsávačkou zezhora. O tom sem však silně pochyboval. Inu od teď si ho měním já sám a vím co tam leju a jak dlouho na něm jezdím. tohle není stará kodovka, kde mě to bylo jedno. Zde měním pravidelně každý rok. Také najezdíme 10 000 km ročně, někdy i více. Začal jsem tedy mým oblíbeným olejem Castrol 5w30 synth. Poslední léta jsem však přešel na Elf 5w40 synth. Pro dospělé Renault motory(tedy 4-válec, ne jako dětské motory s 3. válci) je i lepší Elf. Castrol se spíše hodil do Fábií HTP kde se motor pořád přehříval.




VÝMĚNA OLEJE

Castrol 5W30 Syntetický. DOKKER Po mém vypuštění už jsou vidět na motoru stopy od oleje. DOKKER Olejový filtr. Nepřístupný. Při demontáži se uplně zničí, aby se tam vůbec dalo dostat. DOKKER
Čtařhran 8x8mm jsem si musel vyrobit.Jako by tam nemohl být normální šestihran. DOKKER Detail čtyřhranu. Stejný má i převodovka. DOKKER Napravo od filtru je nerezový držák Kata. Dost všemu překáží. Později jsem ho zlikvidoval. DOKKER
Šustplast je zpět. DOKKER Zběžná kontrola podvozku po 4.letech provozu. DOKKER A lejeme nový oil. DOKKER
Zkontrolovat těsnost a tradá na cesty... DOKKER



04. kapitola - PODVOZEK - 16.11.2017




Bylo třeba zdokumentovat si celý podvozek, skrze případné opravy. Lépe se pak hledají díly. V dnešní době se k novým autům nedají sehnat žádné dokumentace. Žádná moudrá kniha, žádný katalog dílů. Je to na palici. Člověk si tak na všechno musí přijít sám a bez pomoci. Internet? tam se téměř nic nedozvíte. Na každém auto fóru vládnou tupci, co se jen ohání nařízeními, zákony a nesmysly. Proto jsem si celý podvozek detailně zdokumentoval.




PODVOZEK

Uchycení výfuku ke Katalyzátoru. DOKKER Výfuk i po 10 letech stále drží. DOKKER Zde je od výroby v jednom kuse. DOKKER
Klasická převodovka, mírně se olejuje ven. DOKKER Před Katem je krycí plech, který dost všemu vadí. DOKKER Spojka výfuku je uhlíková. Žádný hloupý pletenec. DOKKER
U větráku není vůbec prostor na montáže. DOKKER Výpustní ventil vody. DOKKER Oblitá převodovka olejem. DOKKER
Spodní lambáda. DOKKER Olejový filtr. Absolutně nepřístupny. DOKKER Zleva kompresor, zprava plech Katu s držákem. Po výměně Kata v roce 2024, byl plech i držák navždy odstraněn a přístup k filtru je teď v pohodě. DOKKER
První brzdové kotouče. DOKKER Již dost sjeté. DOKKER Šrouby k brzdě. DOKKER
Kotouč. DOKKER Přední poloosa. DOKKER Prachovky poloos mě nikdy nepřestanou děsit. Jejich výměna je častá a to vždy nechám servisu. Na to já už nemám nervy ani přípravky. DOKKER
Sání odspodu. DOKKER Výfuk odspodu. DOKKER Střední část výfuku. DOKKER
Brzdové, benzínové a plynové potrubí. Plyn a benzín mají měděné potrubí - doživotní. DOKKER Brzdové potrubí je bohužel železo. DOKKER



03. kapitola - Letní kola 23.3.2017




To už propuklo jaro a my hned vytasili letní pneu na hliních (či elektronech). To už naše autíčko vypadalo skvěle. Gumy jsem nechal nasadit na disky a dát do nich i povinné TPMS ventilky. Tehdy vyšel jeden ventilek na 1500,-Kč. To už jsem od té doby nehodlal nikdy investovat. o pár kapitol později, jsem to vyřešil jednou pro vždy. Ale zpět k tomu jak to dopadlo když jsem vše dal poprvé na vůz. Od obchodu měli být kola kmpletně vyvážena a ventilky funkční pro náš vůz. Nestalo se. Samozřemně jak je u nás v Čechách zvykem, zase to odflákli. Jedinečný kód který má mít každý ventilek svůj, v servisu ochcali a jakým si podivným množením, zadali na ventilky stejné číslo. Prostě ochcávka a honem do prodeje. Proběhla reklamace. No ale musel jsem auto odvést do servisu aby se na to podívali. Velmi neochotně jsem tam jel. Strávil jsem tam celé dopoledne, čekáním než na mě dojde řada. Chytrý servisáci si mysleli, že nahrají nová seriová čísla do ventilků, auto si je najde a papá. Omyl. Tak snadné to neměli. Museli celé auto zout, vyměnit všechny ventilky, nazout a znovu vyvážit. S novými ventilky už vše chodilo normálně. Chtěli to servisáci ochcat levnějšími ventilky než jsem si já zakoupil a jen do nich nahrát stejný kod. Nakonec to museli dát celý dohromady a v rámci reklamace zadarmo.




GUMY - LETNÍ

To už vypadá lépe. upravená těžká zahrádka. DOKKER Zahrádku jsem zkrátil o prední spoiler. DOKKER Nebyl to dobrý nápad. DOKKER
Vítr zahrádku strašně rozvybroval už při 30km/h. DOKKER Budu to muset přivařit zpátky. DOKKER Spoiler tam má zásadní funkci. DOKKER
Staré, hnusné, sjeté gumy. DOKKER Staré, hnusné, sjeté gumy. DOKKER Staré, hnusné, sjeté gumy. DOKKER
Staré, hnusné, sjeté gumy. DOKKER Staré, hnusné, sjeté gumy. DOKKER Staré, hnusné, sjeté gumy. DOKKER
Staré, hnusné, sjeté gumy. DOKKER Staré, hnusné, sjeté gumy. DOKKER



02. kapitola - Zimní kola 10.12.2016




Hned po koupi vozu jsme museli vyměnit gumy. Původní sjeté srágory, by byla na ledu a sněhu, sebevražda. Jelikož na voze byly plechové disky a bylo právě zimní období, byla jasná volba první vyměnit zimní pneu. Zvolili jsme české Barumy a to jsme neměli dělat. Doba kdy Barum byla dobrá česká značka už jsou dávno, dávno pryč. Zaprvé nebyly ani moc levné, za drhé vydržely jen tři sezóny. takže čistého času 1,5 roku. Životnost krátká, hlučnost velká, nesedivost v zatáčkách a na mokrých povrchách. To jsou velmi špatné jízdní vlastnosti a ještě k tomu na zimních pneumatikách. Od té doby už mi Barum nesmí do baráku. Zimáky jsme vyřešili a na jaře nás čekají letní gumy.




GUMY

Staré, hnusné, sjeté gumy. DOKKER Když se namočily vypadaly lépe. DOKKER Nové zimáky už jsou na voze. DOKKER
Září ještě novotou. Taky levné nebyly. DOKKER Ve sklepě jsou už připravený letní. DOKKER LingLong - Čina. Ty byly držáky. Ty něco vydržely. DOKKER
Plecháče s origo poklicema. Mno, nic moc. DOKKER Takhle budou vypadat letní elektrony. DOKKER Co je lepší poklice či hliník? DOKKER
Přeci jen nějaký sníh byl. DOKKER První dálková cesta s Dokkerem. DOKKER



01. kapitola - KOUPĚ VOZU 3.12.2016




V prosinci 2016 jsme vůz zakoupili. Hned museli jít původní kola dolu, byly sjeté a úplně bez vzorku. Nechali jsme na plechové disky dát hned zimní nové gumy, aby se po sněhu dobře jezdilo. Kupodivu jsme ty staré sjeté gumy ještě dobře prodali.




NOVÝ VŮZ DACIA DOKKER 1.6 LPG/B

Zima zmrzlá, ale bez sněhu. DOKKER Už aby bylo jaro. DOKKER Chtělo by to garáž do budoucna. DOKKER
Samolepka musí dolů. DOKKER Hrdlo LPG je skryté u benzínového. DOKKER Vůz je velký. bude třeba rozšířit rampu. DOKKER
Nové zimní obutí. DOKKER Kdyby napadl sníh, naše kopce bych nevyjel. DOKKER Nové obutí jen září. DOKKER
Autíčko září novotou. DOKKER Barumy, bohužel vydržely jen 3 roky. DOKKER To je prostě prostor. Ne jako Fabia. DOKKER
Krásná velká loď. Snadno se zvyká. DOKKER