ŠKODA - FABIA - JUNIOR - 1.2 2007-2017
Vůz jsem pořídil v roce 2007. Od začátku se musel měnit každý rok výfuk. Tříválec HTP ("Hovno To Pojede") je už od konstrukce, velmi problematický motor a označení je velmi výstižné. Jak je vidět na fotkách teplota motoru byla vždy hodně vysoká, na hranici přehřátí. Normální 4. válec si udržuje teplotu vody kolem 80 stupňů. Tenhle motor měl pořád 90-95 stupňů. Absence jednoho válce je zřejmá. Po dobu splátek, tedy 6 let, vůz jakštakš držel. Ovšem po zaplacení jedna porucha střídala druhou. Třeba, nemožné uchycení předních ramen. Pro výměnu silentbloků musíte rozebrat půlku auta. Železné šrouby, co hlavně držely ramena, byly uchyceny v druhém rameni z hliníku. Když jste šrouby povolovaly, vždycky se závity v hliníků strhly. A mohlo se měnit celé rameno, skrze jeden závit. Proto, už mi nikdo nevyvrátí tvrzení, že Fabia je jednou z nejhorších provedení konstrukce.
Chtěl jsem ještě podotknout, nejhorší české auto, ale Fabia už není českým autem. Je to velmi předražený a nedokonalý Wolksvagen. Vyměněno bylo snad úplně všechno co se vyměnit dá. Třeba, přední ramena, všechny tlumiče, obě poloosy, homoklouby, stabilizátor a kosti k němu, výfuk (asi stokrát). Pletenec na přední straně výfuku byl vždy propálen snad každý měsíc. To na STK neměli rádi. Ve 185 000 km se musela udělat kompletní generálka motoru. Výdrž motoru velmi slabá. Podpálené ventily zapříčinily celou generálku. Po generálce šlo auto do světa. Už jsem něměl nervy na váměnu dalších a dalších dílů. Také prostor v autě byl tak pro jednoho s nákupem a já toužil po větším autě. Škoda Fabia HTP 1.2 byla a je stále nejhorším výrobkem Škoda-Wolksvagen, ač kastle byla držák. Zásadně nedoporučuji. Horší než Fabia byl snad jedině Český Favorit.
Když bych to měl shrnout tak posledním dobrým počinem automobilky Škoda byl Rapid 135. Po té už žádné poctivé dobré české auto nenásledovalo. Nyní už chápete můj odpor k rádoby české značce Škoda. Škoda, už nikdy více.
![]() |
![]() |
||
![]() |
![]() |